Blogga

Att blogga tycker jag är skit roligt. Men varför bloggar man?

Jag bloggar för att dela mede mig om mina tankar och funderingar. Alla som känner mig tar nog en djup suck. För jag är en sådan, jag vill att folk ska veta vad jag tycker om saker och ting. Jag tar gärna en diskution om saker och ting, och jag älskar att få vara med och påverka något. Så att blogga är ett "självklart val" för mig. Men sedan så har inte ens jag något viktigt att skriva varje dag, så resten fyller jag upp med att skriva om min vardag. Om mitt jobb, skolan, träningarna.

När jag startade min blogg skrev jag mycket om hästar, efter jag hade varit och ridit. Men nu har jag inte varit där på 4 ångest fyllda månader.. Det är jätte jobbigt att inte göra det man tycker är roligt. Men ibland har man bara inte tid. Och sedan behöver jag mycket tid och uppmärksamhet när jag ska lära mig rida. Det finns en känsla jag hatar och det är att vara en börda.. OCh då kan ni ju gissa hur kul det är att bo hemma just nu? För är det någor som man blir vid den här åldern och när man bor hemma så är det just en börda. Mamma är less på att hitta mina grejer överallt varje dag. Och då flyttar hon på dem så på morgonen dagen efter när jag ska hämta mina skolarbeten och de inte är där jag lämnade dem dagen innan.  Då blir jag tokig. Det är den naturliga övergången. Men när mamma har flyttat min jacka ut i förådet då tar jag det som en hint.. Men det är inte så länge kvar. =) Nu låter det som om jag och mamma hatar varandra. haha ne så hemskt är det inte men jag längtar tills jag får mitt eget.

Imorse satt jag hemma hos Erik och åt frukost framför eldstaden, super mysigt! Och sedan såg jag grannen gå omkring i deras hus med sitt nyfödda barn i famnen. Det känndes väldigt härligt. Jag längtar verkligen tills jag blir Mamma och flyttar till Villa och gifter mig. Men jag vill inte göra det idag,(!) utan jag ser fram emot det om 10år. Nu låter det som om jag är värsta stalkern som står utanför folks fönster, men man ser inte så mycket jag såg bara när hon stod vid fönstret! Jag lovar jag är inget pedo.. Haha


Nu tappade jag ämnet. Jag bloggar iaf om mina tankar och funderingar och fyller upp det med min hektiska vardag. Jag hoppas att du tycker om och läsa min blogg och du får jätte gärna komentera om du tycker något helst positiva komentarer, självklart.


Lite om mig då.

Frida heter jag, jag är 17år och har ett riktigt hektiskt liv.
Jag tränar Truppgymnastik 3gånger i veckan och har träning med min Tjej grupp 3gånger i veckan.
Jag har 2st extra jobb som jag trycker in på helgerna och ibland även vardagarna.
På Vardagarna går jag även andra året på gymnasiet, Naturvetenskapspogrammet.
Jag har en underbar pojkvän som spelar hockey, så jag försöker hinna titta på hans matcher också.
Jag är hypokondriker, tror att jag ska dö, minst 3gånger i veckan.
För övrigt är jag en ganska glad och trevlig person som håller jätte hårt på rättvisan.
Jag älskar att umgås med mina vänner även om inte det händer så ofta. Menmen.
Ni får jätte gärna höra av er så hittar vi på något.
Jag försöker alltid att ställa upp till 100% för mina vänner.




// Frida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0