Måndag

Ja, en bra star på veckan. Veckan innan Julaftons veckan.

Idag har jag köpt julklappar! Inte bara några heller utan många fina julklappar!  Jag har även jobbat och nu sitter jag och pluggar. så idag har varit en väldigt effektiv dag.

Jag sitter även och kolla på Svenska hjältar. Så hemskt fina människor. Jag hoppas att jag också kommer att reagera på ett sådan sätt i en sådan situation. De är förebilder för oss vanliga männsikor. Vi borde göra mer för varandra i vårt samhälle. Alla har blivit så egoistiska. Allt som inte gynnar sig själv är inte värt att göra.

Jag utamnar dig!!.
Under en dag
Gör 3 saker som bara unnar andra och inte dig själv.
Le mot alla som du får ögonkontakt med.

Tänk vad lite man kan göra för att förgylla någon annans dag.

Jag brukar tänka... :

När man möter någon på stan och får ögon kontakt med den, bryter den och ser allmänt sur och dryg ut. Tänk lite längre då.. Tänk om just den personen har haft en riktigt dålig dag/period i sitt liv och ditt dryga sätt vara bara pricken över i:et.. För då är det absolut ingen som ser personen! Vänd på det då, tänk om du log och visade att du faktiskt sett den personen, då kanske du hade varit den personen som vänt den andres dåliga dag/period i livet. Den personen hade faktiskt då blivit sedd. Och det är det viktigaste som finns. Inget är hemskare än känslan om att ingen bryr sig om en, ingen ser en.


Nee, nu ska jag plugga vidare och sedna åka hem till Erik och få en god natts sömn.


Jag och Erik har även vi skickat in vårat leende till Svenska hjältar. Ett leende som ska gör världen lite trevligare.


// Frida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0