Ego

Det började med att jag skulle borsta tänderna och stor och väljde mellan olika tandkrämer och upptäckte att det stor "för vitare tänder" på nästan alla.. Jag började tänka att det finns nog ingen tandkräm som det står "Renare och hälsosammare mun" När jag fortsatte tänka så tror jag inte att dem skulle sälja så bra eftersom människor inte bryr sig så mycket om hygien bara deras tänder blir vita.

Tänk så fåfänga vi människor är!

Sedan bestämmer jag mig för att blanda alla tre tandkräms märkerna. De kanske blir 3ggr så vitare då? ; )

Jag fortsatte att borstatänderna och började dagdrömma som jag alltid gör när jag borstar tänderna. och jag kom på att dem allra flesta dagdrömmar jag drömmer är om hur jag får en karriärr utan att behöva göra någon egen insatts.. Eller hur allt kommer att lösa sig igenom en liten grej, utan att behöva göra något. T.ex. att man upptäcker att man har fel i ryggen och efter att få den bra igen så åker alla ens komplex bort. Att ryggen hade varit anledningen till att dem var som dem var.

Är vi människor så lata att vi drömmer om framgång och vårat ideal utseende utan att göra någonting?

Visst alla vill lyckas och kunna trivas med sig själv. men då får man kämpa!
Livet suger men acceptera det! är det inte bra så lös det !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0