Fundersam..

Jag kan inte sova.. Jag har alldelens för mycket att fundera på för att ens kunna slappna av. Jag mår illa igen, och har dåligt samvete för att jag inte kan leva som jag hade velat. Men jag har börjat på mitt "nya jag" och hitils har det gått super bra.
Jag har börjat säga ifrån till saker som jag inte tycker är rätt. Jag orkar faktiskt inte ta hur mycket skit som helst bara för att andra ska må bättre för att klanka ner på någon. 
Jag har även börjat tänka på vem jag är och hur jag vill ha det, men det förväntar jag inte att jag ska kunna få reda på, på ett bra tag! Men man måste börja någon gång.

Det jag inte har lyckats med hitils är,
Jag lovar alla människor runt om kring att ställa upp, även om det är samma dag samma tid, bara för att jag vill så gärna. Sedan försöker jag på något sätt lösa det så att jag kan göra båda... Jag är en väldigt upptagen människa, och jag vet att det drabbar folk som jag håller kär men jag har förstått att det inte hjälper att jag försöker ställa upp halv hjärtat.  Bättring på den punkten!!

Även att jag kämpar med att vara en bra vänn åt alla mina vänner, vilket jag har upptäckt att man bara blir besviken på. Eftersom hur mycket man en hör av sig till vissa och bjuder med de på fester/spelkvällar så kommer de aldrig göra något sådant tillbaka. Så om du upptäcker att jag slutar höra av mig så vet du nu varför. Jag är less på att bjuda till för er ointresserade personer. Och om du på något sätt saknar mig så är det bara att höra av sig, för mina vänner är mina vänner och det är folk jag tycker om. Men man måste vara två som kämpar i en relation vare sig det är en kärleks relation eller en vänskaps relation.

Meningen med mitt "nya jag" är att jag ska växa som människa som en förberedning till det vuxna livet. Jag vill bli en bättre och stabilare människa som känner sig trygg i sig själv och hanterar situationen på ett bra sätt!

Jag är rätt less på att vara en humörsvängande tonnåring som inte lever mitt liv efter det jag vill och defenitivt inte gör de rätta valen i mitt liv. !! Jag ska börja leva för mig!

Jag måste även lägga in en possitiv komentar!
Jag har nu fått bekräftelse att min vänn "Mupp" har nu hittat en kille. Till min stora förtjusning! För nu kan vi hitta på par grejer tillsammans! ( Det är få av mina vänner som faktiskt har pojkvän så gissa hur tråkig de tycker att jag är? Och det är svårt att umgås med dem när vi båda är med. . ) visserligen är det lite pensionär varning(mycket!) så är det roligt att för omväxlingens skull ha någon som är i samma situation att umgås med.


Men men, nu ska jag gå tillbaka till min säng, mitt illa mående och min fundersamhet. skita i alllt och sova!!


// Frida


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0