Fredag (äntligen)

Det är dags för fredagsmys!!

En härlig början på morgonen med att sjunga upp och sjunga ut i kören. Riktigt rolig kurs. Men än så länge vet jag inte om vilka betyg jag kommer att få..

Nu sitter vi i psykologi och lyssnar på barnets utveckling, riktigt intressant faktiskt.

Jag längtar tills jag blir vuxen och skaffar barn, make, hus, vovve och familje bil. de 3 v:na ni vet, Villa, Vovve volvo. hihi. Ha vänninor som förstår en och är lik en.
Men så har jag alltid varit. Bråtom med att bli vuxen. Många sänger att man ska ta vara på att vara ung för det får man aldrig tillbaka. Men det är inte så jäkla kul att vara ung i dag. om du inte vill bli vuxen fort kanske du aldrig kan bli det. För så fort som möjligt måste du ut i arbets livet och jobba, för ju längre du väntar ju svårare blir det att få jobb sen. Det förvänas att du ska läsa vidare om du vill ha en lön över 20.000. Om du vill ligga före till vuxen livet ska du kunna ta ansvar och inte göra saker som visar din ålder. Om du gör något som inte godkänns utav samhället för då blir du stämplat. Så Ne, det är inte roligt att vara ung i dagens samhälle.

Att vara ung och dum är inte min grej mest på grund av att jag tycker det är löjligt. Jag anser inte att fester hemma hos någos föräldrar där tjejerna är yngre (oftast) Och super-blonda och brösten under hakan. Jag må ha fördommar men jag kan säga på en gång att jag inte ser något som jag och hon har gemensamt som vi kan prata om. Att dricka alkohol tills jag spyr och göra bort mig, skrika och slänga mig på bekanta bara för att det är OK för att jag är full. Ne, jag anser inte att det är de jag vill göra på lördags kvällarna. Eller hur tjejer i min ålder oftast inte har hittat sig själv och beter sig olika hela tiden. Ta reda på vad du vill istället för att vela det alla andra vill och forma det efter den du umgås med för stunden..
Jag är inte perfekt, men jag vet vad jag vill. jag vill helldre sitta med min vänner och spela spel och göra en massa annat roligt, dricka någon cider och prata och ha det trevligt med folk som har något gemensamt med. Eller att bara ta det lugnt hemma med Erik någon kväll tycker jag är jätte mycket värt eftersom jag måste får bara ta det lugnt en dag i mitt hektiska liv.


Sedan kan man faktiskt ringa och fråga vad man gör istället för att ta för givet att jag sitter hemma med Erik. Jag gör faktiskt andra saker också!

// Frida


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0