Helg

Just nu sitter jag och vilar efter jobbet och kollar på ett tatuerings pogram på TV. Jag kommer nog att skaffa en tatuering. Tids nog.

Det var mycket folk på stan vilket var jätte roligt. Jag är nöjd med mina kollegor. På båda ställerna, jag känner mig lyckligt lottad som har det så bra som jag har.

Jag läste tidningen nyss om ett repotage om mode bloggare. Att de ökar och speciellt i ynge åldrar. Vilket jag tycker är lite överdrivet. Jag anser inte att ens barnbidrag ska gå åt till att bara köpa kläder.. Jag tycker att det är viktigare att skriva hur man ska kunna känna sig bra i kläder och i sitt liv än vilka kläder som är snygga. För i dagens läge är det jätte många unga tjejer som inte har någon syn på hur mycket de är värda och hur man ska bli behandlad. För sådan press det är på tjejer 13-15 år är helt sjukt. Du ska ha förlorat oskulden annars är du inte värd något i killarnas ögon. Att bli kallad Hora är något som är helt ok att skojja runt om, även att ha som smeknamn. Du ska bli jätte full på fester och ett stort + är om du ligger med en kille på festen. Annars kanske inte dina vänner ringer upp dagen efter för att bry sig och höra vad som hände. Man får inte gå upp ett enda gram för då kan du ge dig fan på att dina vänner konstaterar det och kommer med pikar att snart måste du ju ge dina kläder till de för att de inte passar för dig. 
Fy fan vad det finns sjuka tankar!! Jag är så glad att det ändå gicks så pass bra för mig. Att testa röka och dricka och snusa, tillhör ungdomen. Man måste få testa! men det är om det går för långt föräldrar måste ingripa. Man ska däremot aldrig någon sin testa knark! Jag har tyvärr förlorat mycket bra kompisar pga knark. En människa kan ändra sig så mycket. Jätte tråkigt.


Ne nu ska jag sova 2min.

// Frida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0