Fredag- Lördag

Jag klev upp 6.45 med en trött Erik som inte alls hade något minne av att han hade lovat att skjutsa mig till bussen. Men jag han äta frukost duscha ta på mig kläderna och sen var det direkt till bussen som gällde. Men krångel med min betalning på bussen fick jag åka gratis (Igen). Tack så hemskt mycket.!  Men väl framme så gick vi på Lottas och åt lunch, entrecote och strips och vitlöks smör. Jätte gott. vi gick på stan och det hände att jag köpte lite saker.. Men nu är det köp stop och pengarna ska sparas till Julklappar. När vi kom hem efter några timmar shoppande så vilade vi och sen for på skaldjurs middag. Super gott det med.

Idag har jag och Pappa varit och prov skjutit hans nya gevär, jätte roligt. Jag måste säga att jag är rätt grym. Vi sköt på tavla och på uppstaplade gamla hagelhylsor. Jag vann omgång 1 på tavlan men sen blev jag tröttare och tröttare så det blev sämmre resultat. På hagelhylsorna så sköt vi ner de en efter en så då la vi dem liggandes med metall sidan som träffzon och jag träffade från 50m avstånd absoluta mitten på den. Ni vet det är en lite rund ring i mitten som geväret sjuter på vid avtryck och skottet flyger iväg.. Den lilla ploppen sköt jag bort och kvar är endast ett hål. Rätt snyggt gjort, måste jag erkänna själv. Bild kommer att komma.  Eftersom annars kommer inte vissa att tro mig(Kusin) och skylla på att det är kärring tur. Jag måste förklara att vi hade en tävling och jag vann överlägset och han har alltid skyllt på att siktet var fel ställt. Men en bra skytt kan anpassa sig!! Därför skyller han på något som tydligen bara vi kvinnor kan ha "kärringtur".

Min mormor fyller även år i dag, Grattis! Så jag ska ringa och gratta henne snart men först ska vi åka och handla mat och gott till i kväll. Mums!


//Frida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0