Kväll

Så fort det blir kväll egentligen, och så lite man får gjort. Nu har jag suttit och undvikit allt som heter matematik och måsten i 4 ½ timme. Men jag har lovat mig själv att jag ska försöka få gjort bort allt i början av veckan eftersom jag har planerat att åka till pappa i umeå i slutet, känns litet taskigt att bara plugga under den tiden. Men men, jag måste börja ta tag i det annars blir det bara en större hög.


Imorgon ska jag jobba lääänge. Strand har öppet hus till klockan 20.30 så ni vet var jag finns under den tiden. Ibland känner jag mig lite som en penga hora, I DO ANY THING... hm, men jag måste börja tänka mer realistiskt, kommer jag att gå i väggen efter jul? svar: JA!
Hoppas bara inte skolan blir drabbad.. Men det tror jag inte, jag har faktiskt blivit mycket bättre på att göra bort saker på en gång, eller dagen efter det, iallafall inte dagen efter inlämnings dagen som jag brukar. Men tyvärr är mitt imunförsvar mitt största hinder.. vilket bidrar till Frånvaro.. ursch nu kom ångesten krypande..

Om vuxna skulle veta om pressen och ångesten vi har i skolan tror jag att vi hade fått en betydligt större förståelse. En vän till mig som gick i min klass förra året har fått en stress releterad sjukdom som hon kommer att dras med kanske resten av sitt liv pågrundav skolan. Och sen alla trappor och dålig skolmat på det. Jag hoppas att det kommer bli ändring på det tills mina barn ska gå skola.. Min skol lunch består av, jag skojjar inte 4 av 5 dagar äter inte jag maten, morötter och en hårdbrödmacka. Jag ska försöka komma ihåg att ta med mackor eller något men jag brukar inte hinna.. Men ingen vill lyssna på oss "barn som inte vet hur hårt arbetslivet är, där du har möjlighet att åka hiss om det inte är på plan 1 och har lunch rum där du kan värma mat du tar med hem ifrån, där du jobbar 8-17 och har ett fast schema med LÖN på mer än 1050(fats vi ska ju få höjning nu, med hela 40kr, det kanske räcker till en extra godispåse..) eller måste ta extra jobb på våran enda lediga dag för att kunna leva lite roligare. eller hur det är att ha tillgång till justerbara bänkar och stolar för att inte få ont i ryggen, eller sådan tur att ha ett avtal där massage 4ggr/halv år ingår." Men visst vi ungdommar vet inte alls hur det är att ha det jobbigt..


Ja tillbaka till att stirra på läxhögen, blunda och sen titta om den är kvar. Jag är effektiv!

//Frida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0