Söndag

God morgon!

Efter en skön sömn fast med många host attacker är jag nu vaken och har ätit frukost.

Titanic var som vanligt bra och romantisk, men vilken kropp hon har! Hur lyckas man ha en sådan fin figur? Utan att operera sig? Jag hade velat ha en sådan där korsett! Men jag hittar ingenstans på nätet eller i butiker, eller jag hittar men det är oftast i lack och går att köpa från en sex butik..

Jag har för mång år sedan försökt "gå ner i vikt" Bantat helt enkelt. Vilket är skit lätt om man: 1 går skola, 2 har skillda föräldrar, 3 får den dära äckel kännslan till mat.. Eftersom skolmaten smakar skit! eller hundmat (vilket faktiskt innehåller mer näring än våran fantastiska skollunch..) och om man bor som jag bodde, varannan vecka, kunde man alltid säga "men jag åt så jäkla mycket förra veckan, kan vi inte bara äta nå smått?" Och när man känner att mat är en fiende så blir man aldrig sugen..  Detta berodde på att jag gick upp 14kg under 3månader... Yippie. Det bästa som kan hända en fjorton åring.

Men jag är alldelens för smart och har alldelens för underbara människor runt om kring mig så jag förstod rätt snabbt att det är inte siffrorna som räknas! För det är faktiskt så Du kan väga hur mycket som helst men det behöver inte synas. Eller så har man sådan tur att det sätter sig på rätt ställe och det är rätt snyggt.

Just nu räknar jag och Erik kalorier bara för att ha lite koll på hur mycket vi äter eftersom vi tränar som dårar, fast just nu är jag bara sjuk och har läxor. Men annars tränar jag. Men jag har upptäckt att jag äter för lite, jag kommer inte ens upp i 1000 kalorier utan bara kring 800 vilket också gör att jag när jag väl äter mer så sätter det sig på kroppen direkt. Så det är inte bra att äta för lite heller..

Slutsats:
Banta inte! Var nöjd med din vikt och ditt utseende. Det är bättre att träna och vara hälsosam än banta och inte ha någon ork i kroppen. Och om du tycker att du tränar men det syns inte på din kropp eller liknande, då kan du faktiskt äta för lite..

Jag skrev igår att jag skulle ta en promenad idag.. men det var innan jag såg att all snö har regnat bort och det är skit väder ute..

//Frida

Kommentarer
Postat av: Anonym

BRA FRIDA!

2009-10-25 @ 12:17:33
Postat av: Marielle

LÄNGE LEVE SPRITEN

ha ha ha ha

2009-10-25 @ 23:35:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0