10-01-06

Hejhe, nu kommer mitt "efterlängtade" långa mail. Som ni läsare(ca4/dag) har önskatt och bett om! Ha, jag kan inte ens tänka mig hur det är att vara typ "Kenza" eller någon utav de andra stora bloggarna.. HAHA

Mitt nyårs löfte var att ta tag i saker på en gång, så nu ska jag det.

Imorgon ska jag göra ett pass på mamma "crosstrainer" om det var så den hette.. På Fredag ska jag till Helex för ett styrke pass och på lördag ett konditions pass.

Imorgon ska jag även på hockeyn och hejja på TobbeO som ska skjuta straffen i andra pausen. Roligt!

Jag var igår och köpte en ny BH, jätte fin men dyr. Jag köpte den på Elinora Laura, riktigt proffisionell hjälp! Hon var super duktig och hjälpte mig med allt! Hon hade små knep för allt. Jag som alltid tänkt att jag har så små bröst att det inte spelar någon roll vad jag har för någon. Så då köper jag en hyffsat snygg billig på HM.. Men nu när jag testade en BH med bra kvallité och funktion, och vilka bröst jag fick! HAha, billigare än att operera sig iaf ;) Men jag måste tipsa det till alla som läser! Gå till en kunnig som kan hjälpa dig med att hitta rätt storlek, rätt modell och har en massa andra knep och knåp. Jag lovar, du blir nöjd!

Jag var till Elinora Laura, vid hemmakväll, mot loet. Hon var trevlig kunnig och fick en att känna sig nöjd med sig själv.


Haha, nu när jag ändå är på väg med mina uppmaningar kan ni få en till.

Ha alltid graviditets test hemma!
För hur frustrerande är det inte när man kommer på, på en fredagskväll att du inte har haft mens på länge.. Ajjdå, du har inget test hemma och kanske inte heller vågar köpa ett på ica. Då har du inget annat val än att vänta till måndag då ungdomsmotagningen har öppen motagning.. Och på de dagarna har du hunnit bli tokig utav att inte veta.. Been there, done that!
Så jag har nu på senare tid alltid ett hemma, även om jag har p-stav, man hör ju så mycket om tjejer som blivit gravid ändå så... Och jag är en utav de som inte vågar köpa grav-test i affären. Så vad gör inte en flicka då? Jag skickar Erik. Hehe, ;) Men nu var jag tvungen att gå själv.. Och jag ville dö! Jag stod och fundera på om jag vågar eller inte. Jag kännde mig som 14år. Men sen tänkte jag "ne, jag är en stor flicka"  så tog jag testet och slängde upp det på bandet. på 0.2sek så hade killen i kassan (ca23år) blivit generad och börja hosta lite smått. HAHA! och då kände jag mig mycket bättre... Och efter jag betalat så märkte man på hela han, när han sa med lugn och varm röst "Tack ska DU ha", att han egentligen försökte säga " Det är lugnt, det kommer att gå bra" HAHA
Ett tips om du inte vågar, prata ihop dig med dina vänner och sen går ni in på kvantum (2tester 50kr) och ställer er på ett led och köper varsit. Ni kanske tycker att ni ser töntiga ut, men det är bättre det och ändå tar ansvar utav situationen.

Kloka ord från mig ;)

Ne, nu ska jag lägga mig i min, god natt och dröm sött

// Frida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0