10-01-09

Usch vad jag är less på att bo hemma. Varför? Jag ska förklara, jag har ett rum som är 11.25m^2 och i detta rum ska jag rymmas med allt.. Eftersom jag har kommit upp i den åldern då jag snart kommer att flytta så har jag på något sätt fått mindre och mindre plats i huset. Jag får inte ha mina grejer någon starns.. Har jag de någonstarns så hammnar det plötsligt på något annat ställe, som förådet? undan stoppat i en garderob..

Här får ni en liten rundtur i mitt 3rums rum.



1= Sovrum
2= Garderob
3= Hårstudio
4= Sminkstudio
5= Skrivbord (Arbetsrum)
6= Förvaring
7= soffa (vardagsrum)

Det man inte ser är TV och akvariumet.

Om jag hade tvingat min mamma att bo på den ytan, som jag faktiskt gav som förslag nyss, så svarar hon bara är man ett barn så har man bara ett rum. Men fel! Jag hade 3 och hur fungerar det då att när jag då blir äldre bara har 1? hm?

Det var faktiskt så att i huset jag bodde i haparanda så hade jag tre stycken rum. Ett sovrum, ett lekrum och ett gymnastikrum. Jag hade det rätt bra ställt då, men det var ju upp till 8år och vi flyttade till Luleå.

Haha, jag berättade just för mamma om vad jag skrivit på bloggen och hon bad mig skriva, jag citerar"Frida ljuger, hon har visst ett rum till." Men sedan försvarade jag mig med att påminna vems grejerna var igentligen? (min kära syster som ger mig allt hon inte vill ha, men jag får aldrig slänga det) Och då började mamma att ge mig allt möjligt från det rummet. Soffan och soffbordet.. mm. Haha, fast besluten om att sätta dit mig.


Ne, nu är klockan halv två och jag ska upp klockan 10 och plugga fysik.. God natt!

// Frida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0