10-01-10

Hiihi, roligt det ser ut med datumet ;)


Godmorgon internet!

Idag står fysiken högst upp på listan. Sedan har jag tjej träning klockan 16.30-18.00 och efter det så ska jag fortsätta plugga..

Innan frukosten så satt jag och snokade på facebook och fick se att min Ex ska ha barn.. ? What? Stor chock. Men jag läste på hans flickväns blogg, där de skriver om det kommande barnet, att hon verkar väldigt beslutsam på att ha kvar barnet. Roligt! Men så fort man pratar med någon äldre så säger alla "stackars de". Men kom igen? Är det verkligen så stackars de? De har haft ett val och gjort ett, då tycker jag faktiskt att man ska respektera det och gratulera de istället.  Visst att ha barn när man fortfarande är ett barn är väl inte så lyckat, jag kan förstå det men alla har olika mål i livet. Vissa satsar heldre på en karriär och skaffar barn senare än andra som anser att familjen är viktigast.  Jag tycker det är roligt att de ska få barn, Grattis! Hoppas allt går bra och att samhället möter er med respekt.

Haha, det första jag tänkte när jag såg det var att jag är som han i filmen, där en tjej lagt en förbannelse över honnom så att han aldrig ska kunna träffa den rätta men efter varje tjej han har varit med så träffar hon hennes drömprins, han! jag är som han. Efter mitt första ex så träffade han en tjej och de har väl varit med varandra nu i 3år? som handen i handsken är de! och nu ska den andre få barn med sin flickvän.

Idag så vill jag faktist hylla unga mammor! Ni har gjort ett dubbelt så bra jobb än äldre mammor har, för ni har fått stå på er mot samhället och alla andra runt omkring er. Ni är väldigt modiga som bestämmer er för att ha kvar barnet. Hatten av tilll er!

Sedan så är det ju alltid lättare med utbildning och att man har fått vara ung!


// Frida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0