Kärlek

Ja vad är kärlek? Jag och Hanna kom in på det ämnet och funderade på att, om kärlek är pirr i magen hela tiden ligger vi dåligt till..

Men i bilen på vägen hit, till Erik, så fortsatte jag att fundera på det. Och jag kom fram till:

Kärlek är när ens partner sätter på sätesvärmarn för att han vet att du alltid fryser och tycker om att ha på den. Det är när han kan texten på dina favorit låtar. När han sätter ihop en bilskiva som ni båda tycker om. Det är när ni båda sitter och sjunger till gammla rock klassiker. Det är när han kan stå och ta all skit du slänger på han för att sedan ge dig en puss och säga hur mycket han älskar dig när du har PMS. Det är när han har tömt diskmaskinen när han vet att du inte kommer hinna. Det är när han kommer med din handväska/handledskydd fast det är femtioelfte gången du glömmer det. Det är när du vet att för varje dag som går kommer du att veta att han gör sådant för dig och du gör sådant för han. Det är när du känner dig tacksam för varje dag du är med han, även då han sjunger falskt (so pumba-pumba stand by me..)

Det är när han kommer med ett glas vatten innan ni ska sova och ber att du slutar blogga och kommer och lägger dig i hans famn.

Nu ska jag gå och lägga mig med min kärlek, god natt!

// Frida

Kommentarer
Postat av: *

Ja tänk så hade man en sån kille som tömde diskmaskinen och kom med saker man glömt!

Det vore en dröm, du har tur.

2010-01-17 @ 14:13:04
Postat av: es

jag sjunger inte falskt!

2010-01-18 @ 11:28:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0