10-03-01

Frida- Fullt frisk..

Ja, nu är det sjunde gången i rad jag går till läkaren med diverse symtom och får diagnosen fullt frisk. Men allt kan inte sitta i mitt huvud? Det går inte, det kan inte vara så att jag hittar på symtom för att få uppmärksamhet. Jag fattar inte, hur kan det vara så fel men ändå så rätt? Är det som mamma säger, att jag jämt förstorar upp saker? Men varför blir jag då inte lättad utav att få veta att jag är "fullt frisk". Ge mig någon diagnos förutom hypokondriker?!

Just nu mår jag sämre efter jag varit hos läkaren än innan, dels för att jag börjar tro att jag är psykiskt sjuk när jag tydligen går och inbillar mig en massa seker, och dels för att hon som skulle ta blod prov på mig var världelös. Det gjorde as ont, men skönt när det äntligen var över. Men Nej, vänta. Då hade hon glömt att hon skulle ta två prov så då var hon tvungen att sticka mig igen i andra armen, mer stressad än hon var första gången. AJ!

Jag känner mig lite som hon som jag såg på Tv4 fakta. Hon hade varit till läkaren som bara sa att hon var frisk. Men hon gick upp 35kg utan att äta, läkarna sa bara åt henne att sluta äta. hon tränade ännu mera och åt så bra hon bara kunde.  Men hon gav aldrig upp och forsatte och till slut tvingade hon läkare att undersöka tills det hittade något. Och då hittade de en tumör i hjärnan på henne som orsakade alla symtomen och gjorde så att hon la på sig så mycket vikt. Undra hur glad hon var sedan när läkarna som sa åt henne att sluta äta fick reda på det.

Ikvälls ska jag nog träna. Längtar tills att få träna av mig.

// Frida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0