10-03-17

Såg nyss när jag läste igenom mina inlägg att jag glömde skriva om den internationella pi-dagen. Ni vet talet pi, 3,1415926535.. ? Jag var med i en tävling där man skulle komma ihåg så många decimaler på pi som möjligt. Eftersom jag glömde att plugga under helgen så blev det att rå plugga in siffror på måndagen. Jag kunde över 250 st men under tävlingens gång fick jag självklart hjärn släpp och kom bara ihåg 156st. och sen ett hack och sen de övriga.. suck! Men det hade inte spelat någon roll om jag hade kommit ihåg de eller inte för mer än min egna skull eftersom vinnaren kunde 725st decimaler, syrran var då nöjd att jag inte vann för då hade hon haft värdens nörd till syrra.. Men jag älskar sånna där utmaningar. Får se om det blir en revanch nästa år.

Jag hamnade även med i tidningen ;)


Bilden är tagen från NSD

Hihi ni ser håret i hörnet ;)


// Frida

Kommentarer
Postat av: Annchelie

JAG SER DIG FRIDA!!!! :D coolt ;) haha. Har du lyssnat på den där Pi-låten? Det fick vi göra under matten. xD



Frågar du mig så är det onödigt att kunna så många decimaler när man har en miniräknare :P haha Men du var riktigt duktig ändå

kram

2010-03-17 @ 17:13:30
URL: http://Anch.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0