10-09-17

Hejsan! Ponny här, Frida tjatar om hur lik jag är en Hollywood stjärna som går under namnet "Gandalf´s häst". Nu har jag ju dock inte sett den här "dubbelgångaren" men jag måste få inflika att om det var någon som skulle spela mig i en film så skulle det vara George Clooney och inte någon B-kändis som är känd för att vara någon annans häst.!


Idag i stallet så var jag och myste på med Ponny, vi tog det lite chill. Gick på ridplan, blev borstad och fick morötter.  Nu kanske detta bara gällde en av oss, menmen.
Jag lyckades även tappa bort min mobil i en av alla påser som jag stod och fyllde med hö, men den återfanns sen direkt när Marielle ringde till den. Jag lyckades även med att bränna knäet på en brännnässla, igenom ridbyxan(?) och jag har fortfarande ont.

Måste även säga att valet tar fram de sämsta utav folk.
Alla har sin egna åsikt och alla måste få tycka som de vill, annars hade vi bara haft ett parti. Alla dem som anser att om man inte tycker om samma parti som de, har man diverse fel, borde få veta att detta land är tyvärr en demokrati med rösträtt. Jag tycker om att diskutera med folk och höra vad de ska rösta på och varför. Jag anser det vara nyttigt och bra för allmänbildningen. Men jag skulle aldrig hacka på någon som inte tycker som jag. Däremot kan jag tycka att folk som "lär" sig hur partierna fungerar igenom att lyssna på reklamerna på spoifly borde ta och sammla lite mer fakta.

Nu blev det ju politiksnack igen, det som jag faktiskt är så himmla trött på. Nu lägger vi ner.. He blidde som de blidde.

// Frida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0